Yes or Know היא פעילות חינוכית אינטראקטיבית הבנויה בסגנון של שעשועון, ומאפשרת להפוך את תהליך הלמידה לחוויית משחק מעשירה ומהנה עבור התלמידים. החידות נכתבות במיוחד לכל פעילות ומותאמות לרמת התלמידים, החל מתלמידי חטיבת ביניים ועד לתלמידי תיכון. נושאי הפעילות מגוונים גם הם, וכוללים הן מקצועות ליבה כמו מתמטיקה ואנגלית, והן מגמות בחירה כמו פיזיקה וביולוגיה. כך למשל, הפעילות בפיזיקה מציגה כיצד מונחים של מכניקה קלאסית באים לידי ביטוי בחיי היומיום. כל חידה עוסקת במונח אחר, לדוגמה: חיכוך, אנרגיה, כבידה, תנע ועוד. לעומת זאת, הפעילות באנגלית נועדה לשפר את המיומנויות בעל-פה של התלמידים. החידות מועברות בשפה האנגלית ועוסקות בנושאים שונים מחיי היומיום, לדוגמה: היסטוריה, טכנולוגיה, תרבות ועוד.
התוכנית Yes or Know נוסדה בשנת 2020, על ידי עמית וורגפט, צעיר בן 27 תושב העיר עכו, מהנדס, יזם ואיש חינוך. כמאמר הפתגם "התפוח לא נופל רחוק מן העץ", עמית בחר ללכת בעקבות שני הוריו – אימו המורה ואביו המהנדס. הוא סיים תואר ראשון ותואר שני בהנדסה בטכניון בהצטיינות, ועבד בתפקידי מחקר ופיתוח באקדמיה ובתעשייה. לצד זאת, הוא בחר להקדיש מזמנו לטובת עולם החינוך, ויזם את התוכנית החינוכית Yes or Know כדי להביא מראיית עולמו לטובת הדור הצעיר. כעת עמית פועל במלוא הזמן והמרץ לטובת מיזם זה, ועתיד להעסיק גם עובדים בעתיד.
מאז הקמתה, התוכנית התקיימה בהצלחה בעשרות כיתות, תוך שיתוף פעולה פורה עם רשתות אורט, עמל, אמי"ת ובתי ספר רבים נוספים. התוכנית מתפרסת על כל רחבי הארץ, ובין היישובים שבה התקיימה ניתן למנות את מעלות, עכו וטבריה שבצפון, רעננה, ותל מונד שבמרכז, ועד למעלה אדומים שבאזור ירושלים. עד כה, זכתה התוכנית לשבחים רבים הן מצד התלמידים והן מצד המורים. יחד עם זאת, נכון לכתיבת שורות אלו אין משקיעים במיזם והוא פועל באופן עצמאי לחלוטין. באמצעות סיוע, ליווי ותמיכה כספית ניתן יהיה להביא לחשיפת המיזם לתלמידים נוספים בכל הארץ.
פעילויות התוכנית Yes or Know ייחודיות בכמה מובנים. ראשית, בעוד שפעילויות "קהוט" או חידוני טריוויה המאורגנים על ידי המורה באופן עצמאי מהווים לרוב תרגול של החומר הנלמד, עקרון הפעולה המרכיב את Yes or Know שונה לגמרי ואינו דורש שליטה בחומר מצד התלמידים, אלא דווקא סקרנות וחשיבה יצירתית. רמזים המופיעים על המסך מסייעים לתלמידים להגיע אל הפתרון, וכעבור דקות ספורות מתנגנת לה מוזיקת ניצחון. כיאה לשעשועון אמיתי, התלמיד זוכה ברגע של תהילה כאשר מוענקת לו תעודה רשמית וכן הפתעה מעמדת הפרסים, לקול מחיאות כפיים מצד חבריו לכיתה.
שנית, אופי החידות מגוון מאוד וכולל סרטונים, תמונות ואביזרים מפתיעים. אין תלמיד אשר אינו סקרן למשמע החידות הבלתי-שגרתיות, ולרוב גם המורים עצמם לא מסוגלים להתאפק ומצטרפים אף הם למאמצים לפתור את החידות. לאחר שהתלמידים מגיעים אל התשובה הנכונה, מנחה הפעילות מעביר הרצאה קצרה המרחיבה אודות הפתרון, והתלמידים מוזמנים גם הם לתרום לדיון המתפתח.
יתרון המיזם בכך שכבר כעת הוא זוכה להצלחה רבה ברחבי הארץ, ומדדים לכך הוא מספר המורים הממליצים של התכנית בבתי הספר השונים, מספר התלמידים שנחשפו אליו עד כה וכן הזמנות עתידיות הקיימות למיזם.